پوست

درمان آکنه با پوست موز

پوست موز و آکنه

برای درمان آکنه یا همان جوشهای صورت، راههای زیادی پیشنهاد می شود ولی اکثر آنها مؤثر نیستند.یکی از راههای واقعا مؤثر برای درمان آکنه، استفاده از پوست موز است که در ادامه به آن می پردازیم.
پوست موز، سرشار از آنتی اکسیدانهای مختلف، از جمله ماده ای به نام لوتئین است که از پوست در برابر مسایل آسیب زا از جمله اشعه مضر آفتاب محافظت می کند.همچنین دارای مقدار زیادی اسیدچرب استری شده است که در درمان اگزما و پسوریازیس مؤثر است.ماده دیگری که در موز یافت می شوند، روی است که آکنه را از بین می برد.

۱- پوست موز به تنهایی
صورت خود را بشویید و با ضربه های ملایم حوله خشک کنید. به مدت ده دقیقه سمت داخلی پوست موز را به صورت خود بمالید.اگر پوست موز، قهوه ای شد، آن را کنار بگذارید و با یک تکه پوست تازه، کار را ادامه دهید.به مدت بیست دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را با آب بشویید.
این کار را روزی یکبار انجام دهید.
پوست موز به خاطر داشتن اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان، سلامت پوست را بهبود می بخشد.همچنین پوست موز، قرمزی و التهاب پوستی را از بین می برد.


۲- مخلوط پوست موز، شکر و جو دوسر

پوست یک عدد موز را با نصف فنجان جو دوسر و سه قاشق غذاخوری شکر در مخلوط کن بریزید تا کاملا یکنواخت شود.مخلوط به دست آمده را روی صورت بمالید و به آرامی و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید.سپس پوستتان را با آب گرم بشویید و با حوله به آرامی خشک کنید.بعد از خشک شدن کامل پوست، یک کرم مرطوب‌کننده بدون چربی به پوست صورت بزنید.
این کار را روزی یکبار انجام دهید.
استفاده از این مخلوط، باعث لایه برداری ملایم پوست می شود و همزمان آن را تغذیه می کند و کمک می کند که آکنه و جوشها برطرف شوند.به یاد داشته باشید که لایه برداری را به ملایمت انجام دهید.چون در صورت اعمال فشار زیاد به پوست، وضعیت آکنه بدتر می شود.


۳- مخلوط پوست موز و آبلیمو

یک قاشق غذاخوری پوست موز له شده را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید تا کاملا یکنواخت شود.سپس با استفاده از یک پد پنبه ای، مخلوط را روی جوشها بزنید و بعد از پانزده دقیقه، با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.
این کار را روزی یکبار انجام دهید.
آبلیمو به خاطر خاصیت اسیدی خود،باکتریهایی را که باعث ایجاد آکنه می شوند از بین می برد.همچنین با استفاده مستمر، تیرگیهایی را که بر اثر جای جوشهای قبلی به وجود آمده است، محو می کند.


۴- پوست موز و جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری پوست موز له شده را با نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین کاملا مخلوط کنید و روی قسمتهای جوشدار صورت بزنید.دو دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.با حوله صورتتان را به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب‌کننده بدون چربی به پوستتان بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *