مو

شش مزیت مهم برس مویی

برس مویی برای داشتن موهایی براق و سالم،از قرن هجدهم میلادی، در زمانی که محصولات مراقبت از مو وجود نداشتند، استفاده می شد.
در نیمه اول قرن بیستم، این برسها، از جمله وسایلی بود که همیشه روی میزهای آرایش دیده می شدند.لارن باکال، ریتا هیورث، کاترین هپ برن و سایر ستاره های معروف آن زمان سینما، موهای خود را با همین برسهای مویی جلوه و حالت می دادند.در ادامه به شش مزیت اصلی این نوع برس و روش صحیح استفاده از آن اشاره می کنیم.

به طور طبیعی موها را نرم و حالت پذیر می کند.

از این برس می توانید برای مراقبت و تقویت ساقه مو استفاده نمایید.قبل از اینکه این برس برای حالت دادن به موها استفاده شود، هدف اصلی از ساخت آن، بهبود سلامت بافت مو و جلوگیری از آسیب دیدگی آن، در زمانی که هنوز سرمها و نرم‌کننده های گوناگون وجود نداشتند بود.
این نوع برس، چربی ترشح شده پوست سر را که سبوم نام دارد، از قسمت ریشه به تمام سطح ساقه مو و نوک آن منتقل می کند و با این کار، یک لایه بسیار نازک از سبوم را روی مو قرار می دهد که همین عمل، باعث از بین رفتن خشکی مو شده و براقیت خوبی هم روی موها ایجاد می کند.
شاید این توصیه قدیمی را شنیده باشید که ” روزی صد مرتبه موهای خود را از ریشه تا نوک، برس بکشید.”این سفارش، به استفاده از برسهای مویی اشاره دارد که باعث می شد موها سلامت خود را حفظ کنند.

بافت مو را بهبود می بخشد.

مهمترین تفاوتی که بعد از استفاده از برس مویی مشاهده می شود، بهبود بافت و ظاهر مو است.این به معنی تغییر یافتن نوع موهای شما نیست.بلکه به این معناست که اگر موهایی صاف و لخت داشته باشید، بعد از برس زدن، موهایی کمی حجیم تر و خوش حالت تر خواهید داشت.همچنین اگر موهای شما مجعد و فر است، فرها کمی باز می شوند و حالت صافتر و زیباتری پیدا می کنند.

وز مو را از بین می برد.

چربی طبیعی ترشح شده توسط غدد زیر پوستی یا همان سبوم، بهترین سرم ضد وز است.وقتی با برس مویی سبوم را به تک تارهای مو می رسانید، باعث می شوید که هرگونه وز از بین برود.

پوست سر را تقویت می کند.

زمانی که از برس مویی استفاده می کنید، گردش خون زیر پوستی با تماس مکرر برس به پوست، افزایش می یابد و باعث تقویت فولیکولهای مو می گردد.در نتیجه رشد موها بهبود می یابد.
۵- استفاده مداوم از برس مویی، شما را از مصرف زیاد محصولات حالت دهنده مو، بی نیاز می کند.
وقتی که به طور مداوم و روزانه، از برس مویی استفاده نمایید، موهایی سالمتر، نرم تر و حالت پذیر تر خواهید داشت و نیاز کمتری به مصرف سرم  و کرمهای حالت دهنده خواهید داشت.

باعث می شود کمتر موهای خود را بشویید.

شستشوی روزانه مو یک پدیده مدرن و جدید است.تا قبل از دهه ۶۰ میلادی که سشوارسبک دستی و اتوی مو وجود نداشت، خانمها موهای خود را هفته ای یک بار می شستند.بیشتر مواقع فاصله بین دو شستشو، بیشتر از یک هفته هم می شد.استفاده از برس مویی باعث می شد که چربی ترشح شده، روی پوست سر جمع نشود و باعث سنگینی و کم شدن حجم موها نشود.
استفاده مرتب از برس مویی باعث می شود که بتوانید شستشوی موهای خود را هر دو روز، سه روز، چهار روز و یا حتی پنج روز یک بار انجام دهید.

چگونه از برس مویی استفاده کنیم؟

– موها باید خشک باشد.

روی موهای خیس، برس مویی نکشید.زیرا باعث شکستگی تارهای مو می شود و سبوم را هم به خوبی روی ساقه مو پخش نمی کند.

– ابتدا گره های مو را باز کنید.

برس مویی گره مو را باز نمی کند.اگر موی شما گره خورده و در هم پیچیده باشد، برس مویی گره آن را بیشتر می کند.ابتدا با شانه دندانه درشت، گره موها را باز نمایید.

– همیشه از ریشه به سمت نوک مو برس بکشید.

برای شروع هربار برس زدن، از ریشه آغاز کنید و تا نوک موها برس زدن را ادامه دهید.این کار باعث پخش بهتر و کامل سبوم روی کل تار مو می گردد.

– هر قسمت از موها را جداگانه برس بزنید.

برعکس برس های معمولی، برای استفاده از برس مویی باید به دقت موهای خود را تقسیم کنید و به صورت جداگانه، هر قسمت را برس بزنید.ابتدا خم شوید و موهای پشت سر خود را به جلوی خود بیاورید و برس بزنید.سپس موهای بالای سر خود را با کلیپس به سمت بالا جمع کنید و قسمتهای چپ و راست سر خود را برس بزنید.در آخر هم قسمت بالایی سر خود را برس بزنید.

– اگر موها، بیش از حد پف کرد، آن را بپیچانید.

بعد از برس کشیدن با برس مویی، به علت اینکه تارهای مو، کاملا از هم باز و جدا می شوند، حجم موها زیاد می شود و ممکن است بیش از حد پف کند. برای رفع این مشکل، کافیست دسته موهای خود را کاملا بگیرید و یکی دوبار بپیچانید.

– برس مویی را با حالت دهنده ها استفاده نکنید.

حالت دهنده هایی مثل موس یا اسپری مو، باعث چسبیده شدن موهای برس به هم می شوند و برس زدن شما را دچار مشکل می کنند.اگر نیاز به ماده ای برای آغشته کردن مو داشتید، از یک سرم مو به مقدار کم استفاده نمایید.

– برس مویی خود را همیشه تمیز نگهدارید.

بعد از هر بار استفاده از برس، ابتدا با شانه، موهایی که در آن گیر کرده را بیرون بکشید و سپس آن را با آب بشویید و با یک پارچه تمیز، آلودگیها و ذرات چسبیده به آن را پاک نمایید.

– برای گرفتن نتیجه بهتر، به طور مداوم از برس مویی استفاده کنید.

هر روز، صبح و عصر، چند دقیقه ای را صرف برس زدن موها با برس مویی کنید.اگر یک بار لذت آن را تجربه کنید، مطمئنا هر روز آن را تکرار خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *