مو

آیا کراتینه کردن، وز مو را از بین می برد؟

کراتینه کردن موها

موهای شما، بعد از کراتینه شدن، نرمتر، شانه پذیرتر و درخشانتر خواهد شد.همچنین وز آنها هم از بین خواهد رفت.

عمل کراتینه کردن، فر موهای شما را کمتر کرده و با کمک مواد شیمیایی مخصوص، کمک می کند تا موهای شما تا چند ماه صافتر و خوش حالت تر باشد.

در حین کراتینه کردن، دقیقا چه اتفاقی می افتد؟


بعد از اینکه موها به مواد آغشته و به مدت ۲۰ دقیقه فرصت جذب، به موها داده شد، آن را با شامپو کاملا شستشو می دهند و با سشوار کاملا خشک می نمایند. سپس از اتوی مو استفاده می کنند تا روغن مخصوص، به داخل بافت مو، وارد شود.توصیه می شود بعد از آن، تا ۷۲ ساعت از کش و کلیپس، استفاده نکنید زیرا این فرایند را مختل می کند.

فواید دیگر

گفته می شود موهای انسان، به اندازه شاخ کرگدن، قوی و محکم است. زیرا هردوی آنها از یک پروتئین یکسان، یعنی کراتین تشکیل شده است.در حال حاضر، کراتین فقط برای صاف کردن مو به کار نمی رود.بلکه برای تقویت آن نیز استفاده می شود.

در واقع، کراتینه کردن مو، باعث صافی مطلق موها نمی شود، اگرچه ممکن است برای مدت کوتاهی بعد از این عمل، موها صافتر شوند. هدف اصلی کراتینه کردن موها، کاهش وز و فر موها، همچنین حالت پذیری بیشتر آن است. اثر کراتینه کردن موها، بین ۳ تا ۵ ماه قابل مشاهده است و به تدریج با شستشوی موها و پاک شدن مواد کراتینه، اثرات آن از بین می رود.

به چه کسانی توصیه می شود؟

کسانی که بیش از حد موهای خود را سشوار می کشند یا موهایی به شدت فر و حالت ناپذیر دارند، می توانند از این روش صاف کردن موها بهره ببرند. بعد از کراتینه کردن، وز و ناهمواریهای موها به شکل قابل توجهی از بین می رود و نیاز کمتری به سشوار و اتوی مو خواهید داشت. توجه داشته باشید که در دوران بارداری و زمانی که موهایتان از شدت رنگ شدن، ضعیف و آسیب دیده است، از کراتینه کردن موها خودداری نمایید.

آیا برای سلامتی مضر است؟

مساله ای که در مورد مواد کراتینه وجود دارد، وجود فرمالدئید یا فرمالین در آن است. این ماده، به بافت مو، جوش می خورد و باعث ماندگاری اثر کراتین روی موها می شود. این ماده، می تواند باعث واکنشهای شدید در بدن شود.علاوه بر این،فرمالدئید، به عنوان یک ماده سرطانزا شناخته می شود.

طبق نظر سازمان غذا و داروی آمریکا FDA، مقدار این ماده اگر از حد معینی فراتر نرود، کاملا بی ضرر خواهد بود.

بنابر این باید توجه داشته باشید که از مواد کراتینه ای استفاده کنید که حد مجاز فرمالدئید را رعایت کرده باشند و برای این گار، به سالنهای آرایش معتبری که از محصولات مجاز استفاده می کنند مراجعه نمایید.

مواد کراتینه بدون فرمالدئید هم در بازار یافت می شود اما آنها هم مواد شیمیایی مشابه فرمالدئید دارند که اثرات منفی مربوط به خودشان را دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *