مو

روغن نارگیل برای موها

روغن نارگیل

برای کمک به رشد موها، شما باید از روغن استفاده کنید.بسیاری از افراد از روغن نارگیل استفاده می کنند که اگر به روش صحیح استفاده گردد، می تواند باعث محافظت و آبرسانی پوست سر شده و در نتیجه، به رشد موها کمک کند. شما هیچ وقت موهای زیبا و مورد علاقه خود را نخواهید داشت مگر اینکه آنها رشد مناسبی داشته باشند. سلامت موهای شما به فاکتورهای عوامل متعددی وابسته است. مانند سلامت عمومی بدن، رژیم غذایی و البته برنامه مناسبی برای مراقبت مستقیم از موها.

بدر این نوشته به شما خواهیم گفت که چرا روغن نارگیل می تواند رشد موها را سریعتر کند. همچنین در مورد نحوه استفاده از این روغن توضیحاتی خواهیم داد. در انتها هم چند توصیه کلی در مورد استفاده از روغن نارگیل ارائه خواهیم داد.

روغن نارگیل، چگونه به رشد موها کمک می کند؟

از پروتئین مو محافظت می کند

اسید لوریک که درصد قابل توجهی از روغن نارگیل را تشکیل می دهد، باعث شده است که این روغن، خاصیت محافظت کنندگی قابل توجهی داشته باشد.اسید لوریک، یک اسید چرب است که به خوبی پروتئین مو را در بر می گیرد و در نتیجه، از ریشه موها محافظت می نماید و از شکستگی آن جلوگیری می کند.
در سال ۲۰۰۳ یک تحقیق علمی نشان داد که روغن نارگیل، در زمینه محافظت از پروتئین مو، بهتر از روغنهای معدنی و روغن آفتابگردان، دو روغنی که به وفور در محصولات مراقبت از مو به کار می روند، عمل می کند.

رطوبت مو را حفظ می کند

استفاده منظم از روغن نارگیل، باعث قوی تر شدن موهای شما واز دست نرفتن رطوبت آن می شود. روغن نارگیل قابلیت آن را دارد که به خوبی جذب بافت مو شود و از درون، آن را نرم سازد.این روغن، رطوبت کافی را به درون بافت مو وارد می کند و باعث مراقبت از فولیکول مو در برابر آسیبهای محیطی و گرما می گردد.

خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

اثر ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن نارگیل، باعث می شود که روی سر، شوره تشکیل نشود.شوره یکی از عوامل مختل کننده رشد موهاست.

حاوی مواد مغذی است.

روغن نارگیل، سرشار از ویتامین E،K و آهن است. این عناصر، برای تداوم درخشندگی و نرمی موها ضروریست.ویتامین E باعث از بین رفتن شوره سر می شود که همانطور که قبلا ذکر شد، شوره یکی از عوامل اصلی ریزش مو و مختل کننده رشد آن است.

گردش خون را بهبود می بخشد.

پوست سر خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید.این کار باعث گردش بهتر خون در این ناحیه می گردد و در نتیجه، اکسیژن و مواد غذایی، بهتر به سلولهای پوست و مو می رسد و در نتیجه رشد مو بیشتر خواهد شد.

روش استفاده از روغن نارگیل

دو زمان برای استفاده از این روغن وجود دارد:قبل از شستشوی موها  و بعد از آن

افرادی که موهای صاف یا با موج کم دارند باید قبل از شستشوی موها  از این روغن استفاده نمایند.

اگر موهایی بسیار پرپشت یا مجعدی دارید، می توانید هم قبل و هم بعد از شستشو، از این روغن استفاده نمایید. از آنجایی که موی بسیار مجعد، قابلیت بالایی در جذب روغن دارد، حتی اگر بعد از شستشوی موها، از روغن نارگیل استفاده کنید، بازهم موهایتان ظاهر چرب به خود نمی گیرد.

رنگ موی بیول

قبل از شستشو

ابتدا مقدار مناسبی از روغن را به پوست سر خود بمالید و آن را کاملا پخش نمایید.به مدت ۵ دقیقه ماساژ دادن را ادامه دهید.حالا روغن را به ساقه موها برسانید.اگر نیاز بود، کمی روغن دیگر به موهای خود بزنید. بگذارید روغن به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. اگر موهایتان به شدت شکننده و آسیب دیده هستند، این مدت را به ۲ تا ۴ ساعت برسانید.سپس موها را با شامپو بشویید.

در هنگام شامپو زدن

برخی افراد، روغن نارگیل را به شامپو اضافه می کنند و مخلوط این دو را به سر می زنند.این روش هم می تواند روش مناسبی برای شما باشد.بعضا نتایج جالبی هم از این روش گرفته شده است.

بعد از شستشو

تمام انواع مو، نتیجه یکسان ومناسبی از استفاده از روغن نارگیل بعد از شستشو نمی گیرند. اگر موهای شما به پروتئین حساس است، احتمالا نتیجه خوبی از این روش نمی گیرید.اگر دچار خشکی مو یا موخوره هستید، مقدارکمی از این روغن را بعد از استحمام به نوک موی خود بزنید. بعد از مدتی این روغن کاملا جذب می شود و اثر چربی به جا نمی ماند.

توصیه هایی در مورد استفاده از روغن نارگیل

در بین مقالات متعددی که درباره فواید روغن نارگیل نوشته شده است، تعداد بسیار اندکی از آنها به این موضوع پرداخته اند که چگونه می توان اثربخشی این روغن را زیاد کرد و از مضرات آن در امان ماند.

واقعیت این است که این روغن، برای همه مفید نیست.در ادامه خواهیم گفت که در چه صورت برای شما مفید خواهد بود.

آیا روغن نارگیل را قبل از استفاده باید گرم کرد؟

پاسخ:روغن نارگیل در دمای اتاق، معمولا جامد می شود. به خاطر همین، کمی گرم کردن و در نتیجه، ذوب شدن آن، می تواند در راحتتر شدن استفاده آن  کمک نماید.البته نباید آن را به میزانی داغ کرد که باعث سوختگی پوست شود.

چه مقدار از روغن را باید استفاده کرد؟

پاسخ:  در زمانی که روغن نارگیل را قبل از شستشو به کار می برید، به اندازه ای که پوست و کل موها را بپوشاند می توانید از آن استفاده کنید. اما در زمانی که می خواهید بعد از شستشو از آن استفاده نمایید، مقدار بسیار کمی از آن را فقط به انتهای موها بمالید. چون میزان زیاد این روغن، باعث ایجاد حالتی چرب روی موها می شود و علاوه بر آن، گرد و غبار و آلودگیها را هم به خود جذب می کند و باعث کثیف شدن زودهنگام موها می گردد. اگر دنبال یک محافظ  بعد از حمام مناسب برای کل موها می گردید، روغن نارگیل گزینه مناسبی نخواهد بود.

مزایای استفاده از روغن نارگیل، قبل از شستشو چیست؟

پاسخ:  استفاده از این روغن، قبل از شستشو، باعث کاهش آسیبها و شکستگیهایی می شود که در اثر شستشوی مو رخ می دهد. آب، پوست ما را نرم می کند و وقتی پوست اطراف فولیکول مو روی سر نرم و آسیب پذیر شد، ساقه مو هم دچار شکستگی و آسیب پذیری بیشتر می شود.از آنجایی که روغن نارگیل در آب حل نمی شود، استفاده از آن قبل از استحمام، باعث می شود که این مشکلات برای موها و پوست سر رخ ندهد.

مزیت دیگر روغن نارگیل نسبت به روغنهای دیگر این است که به علت داشتن فرمول شیمیایی خاص، به راحتی با پروتئین مو اتصال پیدا می کند و سریعا جذب مو می شود. این اتفاق، باعث ایجاد یک سپر موقتی روی سطح مو و پوست شده و آنها را از آسیبهایی که آب ایجاد می کند، مصون نگه می دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *