رنگ کردن موها
رنگ کردن موها

نکات کلیدی قبل از رنگ کردن موها

چرا رنگ مو؟

رنگ مو می تواند اثر زیادی در زیبایی چهره شما بگذارد.از هر ۱۰ خانم، ۹ نفرشان اذعان دارند که موها، تاثیر بسیار زیادی در عزت نفس آنها دارد.

در ادامه خواهیم گفت که چه رنگی برای شما مناسب است.

getty_rm_photo_of_family_portrait

انتخاب رنگ مناسب

شما چه یک آرایشگر حرفه ای باشید چه کسی که تابحال با رنگ مو کارنکرده، باید این نکته را در نظر داشته باشید که درست است که شما از روی کاتالوگ، قادرید  طیف وسیعی از رنگها، از بلوند پلاتینه تا مشکی پرکلاغی را انتخاب کنید، اما نباید این کار را بکنید.بلکه باید رنگی را برگزینید که برایتان مناسب است.یک پیشنهاد خوب می تواند رنگ موهای واقعی خودتان باشد که در دوران بلوغ و به علت گذر زمان تغییر یافته است.از روی عکسهای کودکیتان، رنگ واقعی موهایتان را پیدا کنید و دوباره به آنها رنگ نوجوانی و طراوت بدهید.

getty_rf_photo_of_womans_face

توجه به رنگ پوست و چشم

اگر می خواهید رنگی را بر روی موهایتان امتحان کنید که به  رنگ طبیعی موهایتان نزدیک نباشد، باید به رنگ پوست و همچنین رنگ چشمانتان دقت نمایید.

افرادی که پوست و چشمان روشنی دارند، طیف وسیعی از رنگها را می توانند انتخاب کنند.البته رنگهای تیره اگر به درستی انتخاب نشوند باعث پیرتر نشان دادن فرد می شوند.اگر رنگ پوست شما، روشن و مایل به صورتی است، طیف خاکستری متوسط و روشن می تواند گزینه مناسبی باشد.

کسانی که پوست سبزه و چشمان تیره دارند، می توانند موهای خود را تا هرجا که بخواهند تیره کنند یا به مقدار کمی روشن نمایند اما روشن کردن بسیار زیاد، مناسب نخواهد بود.

getty_rf_photo_of_red_haired_woman

رنگ موهای موقت

اگر شک دارید که رنگی برای شما مناسب است یا نه، رنگهای موقت که با یکی دوبار شامپو کردن پاک می شوند یا رنگهای نیمه دائم که با ۱۲ تا ۲۸ بار شامپو کردن از بین می روند، می تواند راه حل مناسبی باشد.قبل از رنگ کردن دائمی، از رنگ موی موقت همرنگ آن استفاده نمایید که اگر از رنگ مویتان راضی نبودید، بتوانید آن را به راحتی عوض کنید. البته شما می توانید موهایتان را با این روش قرمزتر، طلایی تر یا تیره‌تر کنید اما خیلی نمی توانید از رنگهای موقت برای روشن کردن موها استفاده کنید.

getty_rf_photo_of_woman_with_short_hair

مراجعه به سالن آرایش برای تغییر رنگ اساسی

رنگ موهای کیتی که قابل استفاده برای همه است، طیف رنگهای بسیار گسترده ای دارند.اما اگر می خواهید رنگ موهایتان را بیش از سه درجه تغییر دهید، رنگهای کیتی به درد شما نمی خورد و باید با استفاده از رنگهای تیوپی و در سالنهای آرایش این کار را انجام دهید.در انتخاب رنگ دقت کنید زیرا بعد از تغییر اساسی رنگ مو، بازگرداندن رنگ موها به رنگ قبلی، بسیار مشکل خواهد بود.

getty_rm_photo_of_woman_with_dark_hair

تیره کردن موها

اگر مایلید موهای خود را تیره‌تر کنید، این عمل را به تدریج انجام دهید ودر دفعات متعدد و به مرور از رنگهای کمی تیره‌تر استفاده نمایید.می توانید به جای رنگ کردن کل موها، هایلایتهای تیره و روشن ایجاد کنید.اما اگر موهایتان را به یکباره خیلی تیره کنید،  روشن‌تر کردن آنها کار سختی است و امکان آسیب رسیدن به موها در اثر استفاده از مواد روشن کننده و ایجاد طیفهای ناخواسته در بعضی قسمتها وجود دارد.همیشه تیره کردن موها آسان است وروشن کردن آنها سخت.پس در تیره کردن موهایتان عجله نکنید.ضمن اینکه موهای خیلی تیره، شما را مسن تر نشان خواهد داد.

getty_rm_photo_of_red_hair_style

رنگ موهای قرمز

اگر می خواهید موهای خود را قرمز نمایید، به یاد داشته باشید که از بین بردن رنگ قرمز، حرفه ای گری بسیاری می خواهد و کار راحتی نخواهد بود. از رنگهای بنفش تا حد امکان دوری کنید چون بسیار غیر طبیعی جلوه می کند.طیف رنگهای قرمز قهوه ای، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

getty_rf_photo_of_woman_with_highlights

هایلایت و لولایت

هایلایت کردن به معنی روشن‌تر کردن و لولایت کردن به معنی تیره‌تر کردن قسمتهایی از مو است.این کار، عمق و حجم بیشتری ظاهر موهای شما می دهد و جلوه موهای شما را دوچندان می کند.البته توصیه می کنیم این کار را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید و خودتان اقدام به این کار نکنید. این کار با استفاده از فویل یا کلاه مش انجام می شود.

getty_rf_photo_of_dyed_gray_hair

پوشاندن موهای سفید

اگر بتازگی موهایتان شروع به سفید شدن کرده اند می توانید با استفاده از رنگهای نیمه دائم که استفاده از آنها راحت تر است، قسمتهای سفید را بپوشانید اما اگر بیش از یک چهارم موهایتان سفید شده است، از رنگ موهای دائمی استفاده کنید وهر چهار تا شش هفته یکبار این عمل را تکرار نمایید.

getty_rf_photo_of_woman_looking_at_her_hair

 رنگ کردن بیش از حد

خبر خوب اینکه رنگ کردن به هیچ وجه به بافت موهای شما آسیب نمی زند و خشک شدن احتمالی موها بعد از رنگ کردن، نشانه آسیب دیدن موها نیست.اگرچه یک رنگ موی باکیفیت، نباید حتی همین مقدارخشکی را هم به وجود بیاورد.چیزی که باعث آسیب دیدگی موها می شود، مواد دکلره است که باید مراقب باشید بیش از حد روی موها نماند.چون باعث آسیب و شکنندگی موها می گردد.

فاصله ایده آل برای رنگ کردن موها، چهار تا شش هفته است.

getty_rf_photo_of_woman_with_curls

ترتیب استفاده

اگر می خواهید از صاف کننده ها یا مواد فر دائم استفاده کنید، این کار را قبل از رنگ کردن موها انجام دهید.حتما هفت تا ده روز پس از انجام این کارها صبر کنید و بعد اقدام به رنگ کردن موهای خود نمایید. قبل از شروع به رنگ کردن کل موها، چند تار مو را به صورت آزمایشی رنگ کنید تا مطمئن شوید رنگ مو اثر منفی بر صافی یا فر موهایتان ندارد.

getty_rm_photo_of_describe_hair_coloring

رنگ کردن موها در دوران حاملگی

در طول یک سوم اول دوران بارداری از رنگ کردن موها خودداری کنید.در صورت رنگ کردن موها در این دوران، مواد شیمیایی، می تواند از طریق پوست سر جذب شده و به جنین برسد و باعث بروز مشکلات و خطراتی برای او شود. در باقی زمان حاملگی می توانید  از رنگ موهای موقت یا رنگ موهای بدون آمونیاک استفاده نمایید.حتی از رنگ موهای دائم متداول هم می توانید به صورت هایلایت برای موهایتان استفاده نمایید به شرطی که تماس با ریشه موها پیدا نکند.

getty_rf_photo_of_woman_combing_hair

مراقبت از موهای رنگ شده

بعد از رنگ کردن موها، از شامپو و محصولات مراقبت از موی مخصوص موهای رنگ شده و ترجیحا حاوی سیلیکون استفاده کنید.موها را از تابش مستقیم آفتاب دور نگهدارید. استفاده از محصولات مراقبت از مو که حاوی فیلتر ضد آفتاب هستند، توصیه می شود.نور خورشید، می تواند درخشش و زیبایی رنگ موهایتان را از بین ببرد مخصوصا رنگهای گرم و قرمز.

همچنین ببینید

تراشیدن موی سر

آیا تراشیدن سر، موهای شما را پرپشت‌تر می کند؟

بسیاری از افراد باور دارند که تراشیدن موهای سر باعث پرپشت‌تر شدن یا ضخیم‌تر شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *