مو

رنگ کردن موها در خانه و نکاتی که باید به آنها توجه کنید

رنگ کردن موها

فرقی نمی کند شما قصد داشته باشید رنگ موهای خود را به کلی تغییر دهید یا فقط رنگ موی فعلی خود را تجدید نمایید تا تازه تر و بهتر به نظر برسد. در هر صورت، رنگ کردن موها نه تنها ظاهر جدیدی به شما می بخشد بلکه احساس شما را هم تغییر می دهد.
اگر می خواهید در منزل موهای خود را رنگ کنید، باید به چند نکته توجه کنید و آنها را به کار ببندید.

کثیف شدن پوست

یکی از مشکلاتی که بعد از رنگ کردن موها ممکن است پیش بیاید، باقی ماندن اثر رنگ بر روی پوست گردن یا کناره گوش است. برای پاک کردن این لکه ها، می توانید از فروشگاههای مربوط، پاک کننده رنگ از روی پوست را بخرید. یک راه آسانتر هم وجود دارد. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با مقداری خمیر دندان سفید کننده، کاملا مخلوط نمایید. سپس آن را با یک تکه پنبه آرایشی توپی، روی لکه رنگ بمالید.سرسخت‌ترین لکه ها هم در مقابل این مخلوط، نمی توانند مقاومت کنند.

اکسیدان مناسب

از اکسیدان مناسب استفاده کنید. شاید شما هم از آرایشگران حرفه ای شنیده باشید که کیت های کامل رنگ مو که به صورت جعبه ای عرضه می شوند و شامل رنگ و اکسیدان باهم هستند، برای تغییر رنگ اساسی موهایتان استفاده نکنید. دلیل آن هم به اکسیدان مرتبط است.
اکسیدانهای داخل این کیتها، اکسیدان شماره یک است که با توجه به ضعیف بودن آن، در مواقعی به کار می رود که بخواهید تغییر جزئی در حد یک یا دو درجه در تیرگی و روشنی موهایتان بدهید. در حالی که اکسیدان شماره دو، می تواند برای رنگهایی که سه تا چهار درجه از موهایتان تیره‌تر یا روشنتر است استفاده شود.توصیه می شود از اکسیدانهای قوی تر از شماره دو، در خانه استفاده نشود.
به همین دلیل، اگر موهای شما، قهوه ای تیره است، یک کیت رنگ مو که شامل رنگ و اکسیدان باهم است، فقط می تواند یک درجه رنگ موهای شما را تغییر دهد و اگر یک رنگ بلوند خیلی روشن از این نوع رنگ موها بخرید و استفاده کنید، نتیجه، یک رنگ بسیار بد و نامطلوب خواهد شد که برای تصحیح آن حتما به زحمت خواهید افتاد.
پس برای اینکه موهایتان را سه یا چهار درجه تغییر دهید، از رنگ موهایی که به صورت تیوپی عرضه می شوند استفاده کنید. در کنار آن، باید اکسیدان شماره دو هم تهیه نمایید. یکی از مزایای رنگهای تیوپی این است که چون برای استفاده حرفه ای در سالنهای آرایش تولید می شوند، دوام و پوشش دهی بالاتری نسبت به رنگهای کیتی آماده دارند.

تهیه مقدار کافی رنگ و اکسیدان

شاید به نظر بدیهی برسد ولی لازم است به آن توجه کنید: به مقدار کافی رنگ و اکسیدان تهیه کنید تا در زمان رنگ کردن، دچار مشکل نشوید. اگر موهایتان بلندتر از شانه تان است یا بسیار پر پشت است حتما دو یا سه تیوپ رنگ مو و اکسیدان تهیه کنید.اگر هم احیانا رنگ مویتان اضافه باشد، می توانید در دفعات بعدی استفاده نمایید.

اجتناب از وسایل فلزی

در هنگام رنگ کردن موها، ازهیچ وسیله فلزی استفاده نکنید.استفاده از کاسه، قاشق، کلیپس یا هر وسیله فلزی دیگر را کاملا فراموش کنید. اکسیدان با فلز ترکیب شده و روی رنگ مو تاثیر نامطلوب می گذارد.همچنین ممکن است باعث سوختن موها نیز بشود.به جای آن، از وسایل پلاستیکی استفاده نمایید.

رنگ مو

شامپو رنگساژ

می توانید به جای استفاده از شامپوهای رنگساژ برای جلوه بخشیدن به موهایی که مدتی از رنگ شدنشان گذشته است و درخشش وزیبایی اولیه را از دست داده اند، در یک قوطی پلاستیکی، مقدار یک قاشق چایخوری از رنگ مو را با مقدار مساوی اکسیدان و نصف استکان شامپو مخلوط کنید.قوطی را کاملا تکان دهید تا مخلوط، یکنواخت شود. سپس آن را روی موهای مرطوب بمالید و پس از ده دقیقه آبکشی نمایید. خواهید دید که رنگ موهایتان، جلوه و درخشش اولیه را باز یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *