مو

حالت دهی مو با حرارت

استفاده از اتوی مو

وسایلی از قبیل اتوی مو و سشوار ، می توانند موهای شما را به خوبی حالت دهند و جلوه زیبایی به آن ببخشند . اما اگر از آنها به روش صحیح استفاده نکنید ، ممکن است به موهای شما آسیب جدی وارد کنند . در ادامه به چند توصیه کاربردی برای استفاده بهتر و مطمئن از این وسایل می پردازیم .

وسایل با کیفیت بخرید.

لازم نیست که هزینه بسیار زیاد و خارج از توان مالیتان برای خرید وسایل برقی بپردازید اما به هرحال وسایلی بخرید که از حداقل کیفیت و امکانات برخوردار باشد . مثلا اتوی مویی بخرید که قابلیت تنظیم دما داشته باشد . انواع ارزان اتوی مو ، این قابلیت را ندارند . البته اتوی موهایی هستند که از ۱۷۵ تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد قابلیت تنظیم دما دارند که برای مصرف شخصی نیاز به این درجه حرارت بالا ندارید .
اگر توانایی مالی خوبی دارید ، حتما یک سشوار حرفه ای و خوب تهیه کنید . سشوارهای حرفه ای قدرت باد بالاتر و موتور قوی تری دارند . همچنین در هنگام خرید سشوار دقت کنید که سر جداگانه برای متمرکز کردن باد و یک دیسپنسر برای پخش کردن باد در فضای بیشتر داشته باشد .

جنس موی خود را بشناسید.

موقعی که از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنید حتما به ضخامت تار موهای خود توجه نمایید. هرچقدر موهای شما نازکتر باشند ، باید از دمای پایین تری استفاده کنید . این به این معنا نیست که اگر موهای ضخیمی دارید ، از داغترین حالت دستگاههای خود استفاده کنید . آرایشگران حرفه ای هم به ندرت از درجات بسیار بالا برای مو استفاده می کنند .

از محافظت کننده ها استفاده کنید.

امروزه محصولات زیادی هستند که با مالیدن آنها به موها قبل از استفاده از اتوی مو یا سشوار ، از آسیب دیدگی موها ، جلوگیری می کنند . اکثر این محصولات ، از ترکیبات سیلیکونی برای این منظور استفاده می کنند . نکته دیگر این است که باید تا جای ممکن ، عمل حالت دهی با این وسایل را سریعتر انجام دهید تا موها کمتر در معرض داغ شدن باشند . دقت کنید که هر قسمت از مو نباید بیش از ۴ ثانیه در معرض حرارت باشد . مخصوصا اتوی مو که احتمال ضرر رسانی آن به مو بسیار بیشتر از سشوار است .

چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم ؟

مات، خشک، شکننده و وزدار ویا چند شاخه شدن نوک موها ، نشانه های آسیب دیدگی موهاست . ساده‌ترین راه برای خلاص شدن از چند شاخگی موها ، کوتاه کردن آنهاست . اما راههای دیگری هم برای ترمیم مو وجود دارد .

رنگ موی مدیا

یکی از راهها ، استفاده از محصولاتی از قبیل ماسکهای داخل حمام و بعد از حمام است . برای رفع آسیب دیدگیهای موهای رنگ شده و دکلره شده ، از ماسکهای پروتئینه استفاده کنید .
اگر این ماسکها تاثیر مناسبی نداشت ، باید به سالنهای آرایش مراجعه کنید . بسیاری از ترمیم کننده های قوی وجود دارند که حتی اگر آسیبهای مو را رفع نکنند ، حداقل ظاهر آن را بهتر می کند و حالت پذیری آن را بالا می برد . دسته ای دیگر از مواد هم از پیشروی و بدتر شدن آسیبها جلوگیری می کنند .
کمی باید صبور باشید . شاید لازم باشد یکی دو ماه انتظار بکشید تا قسمتهای آسیب دیده نوک موها ، با رشد مجدد ، جایگزین شوند .
بعد از اینکه موهای سالم ، جایگزین قسمتهای آسیب دیده گردید ، سعی کنید از ابزارهای حرارتی بهتر استفاده کنید و به طور مداوم (هر چهار تا شش هفته یک بار) نوک موهای خود را کوتاه نمایید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *