شی باتر
شی باتر

شی باتر چه خواصی دارد؟

شی باتر یا کره شی را احتمالا شماهم بر روی بسته محصولات آرایشی و بهداشتی در قسمت مواد تشکیل دهنده دیده اید. این ماده،  یک نرم‌کننده طبیعی ایده آل برای موهاست که از دانه درختی به نام Shea – karate به دست می آید . این درخت ، بومی مناطق استوایی شرق و غرب آفریقاست .

خواص کره شی

شی باتر ، حاوی خاصیت مرطوب‌کنندگی بسیار خوبیست . این محصول ، از دهه های پیش ، در آفریفا نه تنها برای مراقبت از موها ، بلکه برای پوست و درمان سوختگیها استفاده می شد .
همچنین ، شی باتر ، اثر مثبتی در از بین بردن جای جراحی و آثار ناشی از کشیدگیهای پوستی دارد.
شی باتر ، قرنهاست که برای رفع التهاب و خارش پوست سر استفاده می شود . به همین خاطر و به خاطر خواص مرطوب‌کنندگی قوی ، قبل از کرمها و قطره های درمانی مو که ممکن است ایجاد سوزش نمایند ، استفاده می شود . شی باتر ، به خوبی از طریق پوست سر جذب می شود بدون اینکه دریچه های پوستی را مسدود کند . به خاطر همین ، برای موهای هایلایت شده و رنگ شده بسیار مفید است .

برای موهای خشک

موهای مشکی نسبت به موهای دیگر ، بیشتر دچار خشکی می شوند . موهای فر و مجعد نیز بیشتر از موهای صاف رطوبت خود را از دست می دهند . به همین دلیل ، در اکثر محصولات مراقبت از مویی که برای موهای مجعد تولید می شوند ، شی باتر وجود دارد . چون این ماده شگفت انگیز، به خوبی رطوبت موها را حفظ می کند ، بدون به جا گذاشتن هیچ گونه اثر چربی .
با اینکه شی باتر به خوبی جذب ساقه مو می گردد ، ولی باعث ایجاد یک لایه محافظتی قوی دور مو هم می شود که آن را در برابر آسیب های احتمالی اتوی مو و سشوار مصون نگه می دارد .
از خواص دیگر آن ، فیلتر ضد آفتاب بودن آن است . این ماده گیاهی ، باداشتن این ویژگی ، موها را از آسیبهای ناشی از اشعه ماوراء بنفش خورشید در امان نگه می دارد . این خاصیت ، برای موهایی که رنگ یا دکلره شده اند ، بسیار مفید است.

همچنین ببینید

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان به عنوان یک ماده بسیار مؤثر برای رفع مشکلات مو و کمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *