آرایش

همه چیز درباره فاندیشن ها

وقتی شما وارد اتاقی می شوید ، حاضران باید به خود شما توجه کنند نه به آرایشتان.اگر آرایشتان بیشتر از خودتان ، جلب نظر کند ، یعنی شما به طرز نامناسبی آرایش کرده اید و تنها در صورتی آرایشتان مناسب است که دیگران خود شما را ببینند.
یک نقاش ، در شروع نقاشی روی بوم ، از یک رنگ خنثی برای ایجاد زمینه ای یکنواخت استفاده می کند. در آرایش صورت هم ابتدا باید از فاندیشن ها استفاده کرد. انتخاب رنگ فاندیشن باید طوری باشد که با رنگ طبیعی پوست همخوانی و نزدیکی خوبی داشته باشد.

وقتی بد لباس می پوشید ، مردم به لباسهایتان توجه می کنند و وقتی لباس مناسب می پوشید ، خود شما را می بینند. کوکو شنل

همچنین علاوه بر قدرت پوشش بالا ، باید رنگی خنثی داشته باشد تا آرایش چشمها و گونه ها به خوبی دیده شوند. مهمترین چالش پیش روی آرایشگران ، پیدا کردن رنگ متناسب با پوست صورت است.
مشکل از آنجا آغاز می شود که فاندیشن ها از اول طوری ساخته نشدند که با رنگ پوست هماهنگ باشند. جالب است بدانید که ابتدا فاندیشن ها برای صنعت سینما تولید شد. جایی که مکس فاکتور به عنوان اولین تولید کننده فاندیشن ، آن را با رنگ صورتی ارائه کرد چون آن زمان ، در حین فیلمبرداری ، از نور کاملا سفید استفاده می شد و چهره طبیعی افراد ، سفیدتر از حالت عادی دیده می شد و راه حل ، استفاده از رنگ صورتی در فاندیشن ، برای خارج کردن چهره ها از حالت رنگ پریدگی بود.
از آن زمان تا کنون ، استفاده از رنگ صورتی ، در داخل فاندیشن ها معمول شده است و همچنان در بسیاری از برندها ، این موضوع ادامه دارد.
به تدریج ، صنعت سینما پیشرفت کرد و به جای نور سفید ، نور طبیعی تری استفاده شد. طبیعتا کم‌کم از رنگ صورتی در فاندیشنها کم شد و آنها بیشتر به رنگ طبیعی پوست نزدیک شدند.
اما به هرحال ، فاندیشن ها برای سالها سایه قرمز- صورتی خود را حفظ کردند. بعدها ، برای تغییر دادن رنگ صورتی فاندیشن ها ، به آن رنگ زرد اضافه کردند.
در خلال این سالها ، تولید کنندگان ، حس کردند جای فاندیشن هایی برای سیاهپوستان آفریقایی – آمریکایی خالیست. آنها فرمول فاندیشن های صورتی قرمز خود را کمی تیره‌تر کردند و به این ترتیب ، فاندیشنی برای سیاهان ارائه کردند.
کوین اکیون ، متخصص معروف آرایش ، در کتاب” چهره سازی “می گوید :

سالیان دراز ، فاندیشن ها برای تغییر رنگ چهره به کار می رفتند. اما در سالهای اخیر آرایشگران حرفه ای به این نتیجه رسیدند که بهترین کار ، ساختن و به کار بردن فاندیشنی است که بیشترین شباهت را به پوست داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *