سشوار کشیدن صحیح

سشوار، همانطور که بسیاری از آرایشگران و متخصصین مو می گویند ، روش آن چنان مناسبی برای خشک کردن موها نیست. بهترین روش برای این کار، این است که آنها را به صورت طبیعی رها کنیم تا در اثر برخورد با هوا ، کم کم خشک شوند . اما سرعت دنیای امروز ، اجازه چنین کاری را نمی دهد و شما مجبورید بیشتر اوقات، از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید.
اگر چند تکنیک ساده را رعایت کنید ، می توانید با استفاده از این ابزار ، موهای خود را خشک کنید ، بدون اینکه به آنها آسیبی بزنید .

ابتدا در حمام ، موهای خود را بشویید .

بهتر است برای سشوار پذیر شدن بیشتر موها ، از شامپوهای دارای مرطوب کننده (شامپوهای مخصوص موهای خشک ) استفاده کنید . این نوع شامپو ، رطوبتی روی ساقه موها به جای می گذارد که از آسیب رسیدن به مو ، در برابر باد داغ سشوار ، جلوگیری می کند .

 با حوله ، آب موهای خود را به آرامی بگیرید .

همین که دیگر آبی از موها نریزد کافیست . هیچ وقت برای خشک کردن ، با حرکات محکم و سریع حوله ، موهای خود را ماساژ ندهید . چون باعث ایجاد وز ، موخوره و خشکی مو خواهد شد . کافیست حوله را روی سر خود بپیچید و به آرامی فشار دهید .

2
موها راتقسیم کنید.

اگر موهایتان بلند است ، آن را با کلیپس ، به ۴ تا ۶ دسته ، تقسیم کنید ویکی بعد از دیگری ، آنها را باز کنید و سشوار بکشید . این کار باعث می شود موها بی دلیل ، در معرض باد داغ سشوار قرار نگیرند . هرچه دسته موها بزرگتر باشد ، خشک شدن آن با سشوار بیشتر طول می کشد .اگر موهایتان کوتاه است ، آن را به دو دسته تقسیم کنید .

3
از پایین سر و از کمی دورتر از ریشه ، شروع به سشوار کشیدن کنید .

موقع خشک کردن مو ، سشوار را به سمت بالا نگیرید چون باعث ایجاد آسیب به آن می شود .

4
به ترتیب ، قسمتهای پایین تر سر را نیز سشوار بکشید .

دائما سشوار را حرکت دهید تا یک ناحیه بیش از حد داغ نشود و آسیب نبیند .

5

بگذارید موها ، به مقدار بسیار کمی نمناک باقی بمانند .

این کار باعث می شود ساقه موها از داخل ، خشک نشوند و دچار وز و شکنندگی نگردند .حد نمناکی باید به قدری باشد که در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه ، به طور طبیعی خشک شود .

6
در انتها ، با باد سرد ، روی کل موها سشوار بکشید .

این کار باعث درخشش بیشتر موها می شود . موها را به آرامی شانه کنید یا با انگشتان گره های آن را باز کنید . برای بهتر شدن این کار ، از ماسکهای بعد از حمام یا سرم مو استفاده کنید .

7
به این ترتیب ، شما بدون اینکه آسیبی به موهایتان وارد شود ، به سرعت موهای خود را خشک کرده اید .

منبع:سایت wikihow.com

همچنین ببینید

تراشیدن موی سر

آیا تراشیدن سر، موهای شما را پرپشت‌تر می کند؟

بسیاری از افراد باور دارند که تراشیدن موهای سر باعث پرپشت‌تر شدن یا ضخیم‌تر شدن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *