آرایش

چرا ابروها اینقدر مهمند ؟

از دید بیولوژیک ، وظیفه و کارکرد ابرو ، محافظت چشم در برابر عرق ، رطوبت و گرد و خاک است. مدل منحنی شکل ابرو ، باعث تغییر جهت دادن مایعات روی پوست شده و مانع ورود آن به داخل چشم می گردد.
علاوه بر این ، ابروها ابزار مهمی برای ارتباطات غیر کلامی بین افراد هستند و احساسات و عواطف فرد را به خوبی نشان می دهند.
از دیدگاه زیبایی شناسی ، ابروها ، قاب صورت هستند و در جلوه کلی چهره ، تاثیر بسزایی می گذارند. ابروهای نامرتب و ناصاف ، تاثیر منفی زیادی در زیبایی صورت دارد. حالت دهی به ابروها ، چهره شما را باز کرده و جلوه ای متعادل و زنانه به آن می دهد.
حالت ابروها ، باید با شکل هندسی صورت ، هماهنگی داشته یاشد. ابروهایی که به شکل نامناسبی حالت داده شده باشند یا بیش از حد نازک شده باشند، اصلاحشان سخت است و باید زمان زیادی بگذرد تا موهای جدید رشد کنند و آماده اصلاح مناسب شوند.به همین خاطر ، همیشه موقع اصلاح ابرو ، بسیار دقیق باشید.
در ادامه خواهیم گفت که هرکس ، بنابر شکل صورت ، چه مدل ابرویی را باید انتخاب کند.

صورتهای بیضی شکل :

ابروهای صاف یا با شیب بسیار کم برای این نوع صورت مناسب است. این مدل ، کمک می کند تا درازی صورت کمتر به چشم بیاید.

صورتهای قلبی شکل :

ابروهای گرد ، به این نوع چهره ها ، تعادل بیشتری می دهد.

صورت های گرد :

مدل مناسب برای این نوع چهره ها ، ابروهایی شیب دار است تا ظاهر صورت را کمی کشیده‌تر نشان دهد و گردی بیش از حد آن را از بین ببرد.

صورتهای چهارگوش :

ابروها در این چهره ها ، باید کمی زاویه دار باشند تا حس گردی و دایره شکل بودن صورت را به دیگران بیشتر القا کنند.

صورتهای لوزی شکل :

برای این مدل چهره ها ، ابروهای هلالی مناسب است. این ابروها ، کمک می کند تا پهنای صورت کم شود.

روشهای اصلاح ابرو :

ابرو را می توان به روشهای متعددی اصلاح کرد. ساده‌ترین و متداولترین راه ، استفاده از موچین است.مزایای موچین ، ارزان بودن ، سریع بودن و ساده بودن آن است.
بعضی از افراد ، ابروی خود را در سالنهای آرایش ، با استفاده از وکس، اصلاح می کنند که دردناک‌تر از استفاده از موچین است ولی مدت بیشتری نیاز به اصلاح دوباره نخواهید داشت. همچنین ناحیه اصلاح شده ، تمیز تر خواهد بود.
روش دیگر ، بند انداختن است که کمتر از موم ، دردناک است.
انخاب روش اصلاح ابرو ، به سلیقه شخصی شما ، بودجه و سبک زندگی شما دارد.اصلاح ابروهایی که پر و پهن هستند ، سخت‌تر است و باید آن را به یک حرفه ای سپرد. اگر ابروی شما بسیار نازک است ، می توانید با استفاده از مداد ابرو ، آن را پرتر نمایید و حالت بدهید. در هنگام استفاده از مداد ابرو ، همیشه لبه های آن را کمی محو کنید تا مرز آن با پوست ، بیش از حد ، مشخص نباشد. به این ترتیب ، ابروهایتان ، حالت طبیعی تری پیدا خواهد کرد.
چند محاسبه سریع و ساده ، به شما کمک خواهد کرد که مدل و اندازه مطلوب ابروهای خود را پیدا کنید :

eyebrow
۱- ابرو باید از جایی شروع شود که با گوشه پایین بینی ، در یک خط عمودی قرار بگیرد. اگر بیشتر از این ، ابرو برداشته شود ، حالتی غیر طبیعی پیدا خواهد کرد. (خط مشکی)
۲- در حالیکه مستقیم به آینه نگاه می کنید ، یک قلم آرایش بلند بردارید و سر آن را برروی نوک بینی و امتداد آن را روی وسط چشم خود قرار دهید. محل تقاطع قلم با ابرو ، باید بالاترین نقطه ابرو باشد. (خط سفید)
۳- قلم آرایشی را گوشه بینی قرار دهید و امتداد آن را روی گوشه چشمتان. محل تقاطع قلم آرایش و ابرو ، جاییست که بایستی ابرو به پایان برسد. (خط خاکستری)
رعایت این نکات به شما کمک می کند تا ابروهایی داشته باشید که نقش قاب بسیار زیبایی را برای صورتتان ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *