آرایش نامرئی

بیشتر خانمها دوست دارند بدون اینکه آرایش زیادی بکنند یا آرایششان زیاد به چشم بیاید زیبا به نظر برسند. واقعیت این است که برای بدست آوردن مهارت کافی برای آرایش نامرئی ، شاید به زمان و تمرین زیادی نیاز داشته باشید اما می توانید با دانستن چند تکنیک ساده ، آرایشتان را کمتر و در عین حال ، تاثیرگذار تر نمایید.

از پوست خود مراقبت کنید.

پوست سالم ، چهره شما را زیباتر می کند. ضمن اینکه هر چقدر پوستتان سالمتر باشد ، شما کمتر نیاز به کرم پودر و سایر پوشاننده ها دارید و در نتیجه ، آرایش شما ، حالت طبیعی تری پیدا می کند. برای مراقبت از پوستتان ، از کرم های مرطوب‌کننده متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. به غیر از استفاده مداوم از مرطوب‌کننده ها ، قبل از آرایش ، از کرمهای مخصوص زیر آرایش استفاده نمایید تا چربیهای و دیگر مواد موجود در محصولات آرایشی را جذب کند و مانع ورود آن
به منافذ پوست شود. زیرا این مواد ، با باقی ماندن در منافذ پوست شما ، باعث ایجاد التهاب و بیماری آن خواهد شد.
همچنین ، از پاک کننده های ملایم برای پاک کردن آرایش استفاده نمایید زیرا پاک کننده های خیلی قوی به پوست شما ، آسیب می زند.

استفاده از پوشش مناسب

موقع استفاده از کرم پودر ، کل بافت پوست خود را در زیر انبوهی از آن دفن نکنید. بلکه ابتدا متناسب با مقدار پوششی که به آن نیاز دارید ، نوع کرم پودر خود را انتخاب نمایید و سپس به مقدار لازم از آن استفاده کنید. گاهی اوقات ، نیاز به پوشش خیلی بالایی ندارید ، در این مواقع ، فقط استفاده از یک پنکیک مناسب ، کافیست.
به بیان دیگر ، در آرایش ، هر فردی به اندازه خاصی نیاز به پوشش پوست دارد. مهم این است که مقدار پوشش را درست انتخاب کنید.

کانسیلر را با برس آرایشی ، کاملا روی پوست ، پخش و یکنواخت کنید.

برای پوشاندن نقاط تیره یا قرمز پوست ، همچنین ناحیه کبود زیر چشم ، از کانسیلر استفاده کنید. برای از بین بردن پوشش بیش از اندازه ، با اسفنج یا برس آرایشی ، آن را در نواحی اطراف ، کمی پخش کنید ، به نحوی که خط متمایز کننده بین پوست و کانسیلر کاملا محو شود.

از سایه چشم ، صرف نظر نکنید.

معمولا وقتی صحبت از آرایش نامحسوس و کم می شود ، فکر می کنیم که نباید از سایه چشم استفاده کنیم. در حالیکه استفاده از سایه ، درخشش و جلوه طبیعی چشم را به مقدار زیادی افزایش می دهد. یک سایه طلایی ملایم که با رنگ طبیعی پوست تلفیق شود ، می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

جلوه مژه های خود را زیاد کنید.

در آرایش نامحسوس ، یکی از چیزهایی که شاید حذف آن برایتان خیلی سخت باشد ، استفاده از ریمل است. اما نگران نباشید. قرار نیست مژه ها را به حال خود رها کنید. از یک مداد نرم مشکی استفاه کنید و روی خط مژه ها ، روی پلک ، خطی سراسری بکشید. با این کار مژه ها سیاه‌تر دیده می شوند و در عین حال ، جلوه طبیعی چشم ها هم حفظ می شود.
یک برس آرایشی را روی خط کشیده شده ، به سمت جلو و عقب بکشید تا رنگ آن کمی ملایمتر و لبه های خط محوتر شود.

از رژلب مایع استفاده کنید.

برای داشتن آرایش نامحسوس ، از رژلب جامد صرف نظر کنید.فقط از یک رژلب مایع ، با رنگ بسیار ملایم و خنثی ، مثلا بژ یا صورتی خیلی کمرنگ استفاده نمایید.

با انجام این تکنیکها می توانید زیباتر شوید بدون اینکه آرایش شما برای دیگران محسوس باشد.

همچنین ببینید

پنج ترفند برای بزرگتر جلوه کردن چشمان

۱- مداد چشم روشن داخل پلک پایین چشمانتان را مداد سفید یا بژ روشن بکشید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *