زیبایی, مو

تخم مرغ چگونه از ریزش مو جلوگیری می کند؟

خواص تخم مرغ برای موها

گاهی اوقت داشتن موهایی سالم، بلند و زیبا، شبیه یک آرزوی دست نیافتنی می شود. مخصوصا زمانی که با مشکلاتی نظیر ریزش یا خرد شدن مو مواجه هستیم.ولی آیا می‌دانستید ماده ای دم دستی و نسبتا ارزانی مثل تخم مرغ می تواند مشکل شما را حل کند؟این ماده غذایی نه تنها می تواند ریزش موها را قطع کند، بلکه می تواند موجب رشد بیشتر و بهتر آن بشود.
همچنین این ماده طبیعی، سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامینهای گروه ب است که در تغذیه موها نقش اساسی دارند. این مواد، مخصوصا بیوتین و سایر ویتامینهای گروه ب، با استحکام بخشیدن به ساقه مو، ریزش آن را متوقف می کند. همچنین این مواد مغذی، به رشد موهای جدید کمک کرده و باعث پرپشت‌تر شدن موها می شوند. پروتئین ها باعث مستحکمتر شدن موها می شوند و همزمان با آن، چربیهای موجود در تخم مرغ، مانند یک نرم‌کننده عالی، موها را نرم و حالت پذیر می کنند.
اگرچه گذاشتن تخم مرغ خام روی موها، کمی چندش آور به نظر می رسد ولی باتوجه به فوایدی که در ادامه به آنها می پردازیم ، واقعا می ارزد که اقدام به این کار بکنید.

زیاد شدن رشد موها

تخم مرغ، یک بسته فشرده از پروتئین و سایر مواد است که به عنوان غذای مو از آن یاد می شود. این مواد، به سلامت موها و رشد مناسب آنها کمک می کند.

قطع شدن ریزش مو

با تغذیه بهتر پوست سر، ریشه های مو تقویت می شوند و این به کم شدن و در نهایت قطع شدن ریزش منجر می شود.

بهتر شدن خاصیت ارتجاعی مو

زرده تخم مرغ، حاوی مقادیر زیادی لوتئین است که موها را به‌خوبی آبرسانی می کند و خاصیت کشسانی و ارتجاعی مو را بهبود می بخشد.

ترمیم شکستگیهای ساقه مو

لوتئین همچنین شکستکیهای ساقه مو و همچنین چند شاخه شدن نوک موها را ترمیم می کند و با بافت مو جلوه بهتری می بخشد.

براق‌تر شدن مو

پروتئین موجود در سفیده، باعث تغذیه عالی موها و در کنار آن، ایجاد درخشش عالی آن می شود.

رفع آسیب دیدگیهای مو

به علت اینکه ۷۰ درصد مو از پروتئین تشکیل شده است، پروتئین تخم مرغ می تواند آسیب دیدگیهای کراتین ساقه مو را بازسازی کند و حفره های ایجاد شده بر اثر آسیب دیدگی روی آن را پر کند.

کدام قسمت از تخم مرغ برای مو مفیدتر است؟

برای پاسخ به این سؤال، باید نوع و جنس موی خود را بشناسید. خانمهایی که موی خشکی دارند، زرده تخم مرغ و آنهایی که موی چرب دارند، سفیده تخم مرغ برایشان مفید تر خواهد بود.

سفیده:

سفیده، منبع بسیار خوبی از پروتئین است. همچنین حاوی مواد معدنی مثل نیاسین، ریبوفلاوین، منیزیم، پتاسیم و سدیم است که همه اینها بر رشد موها اثر مثبت دارند.
کسانی که موی چرب دارند، ترجیح می دهند از سفیده استفاده کنند تا علاوه بر جلوگیری از چرب شدن بیش از حد مو، آن را عمیقا تغذیه کند. سفیده به اندازه زرده، خاصیت نرم‌کنندگی ندارد.

رنگ موی پادینا

زرده تخم مرغ:

زرده هم حاوی پروتئین است اما نه به اندازه سفیده. همچنین منبع خوبی برای ویتامینهای گروه ب و اسید فولیک است. چربی موجود در زرده، آن را به یک نرم‌کننده عالی تبدیل کرده است و به همین دلیل، برای موهای خشک بسیار مفید خواهد بود.

سفیده و زرده باهم:

هم سفیده و هم زرده، دااری پروتئین هستند اما سفیده، مقدار پروتئین بیشتری دارد ودارای خاصیت تغذیه کنندگی بالاتری است. مصرف همزمان زرده و سفیده تخم مرغ، باعث می شود که هم موها، تغذیه شوند و هم نرم و حالت پذیر. این گونه مصرف تخم مرغ، برای موهای نرمال مفید است.

چگونه از تخم مرغ استفاده کنیم؟

۱- یک عدد (دو عدد برای موهای بلند) تخم مرغ را یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و با این مخلوط، کل موهای خود را بپوشانید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب سرد و شامپو بشویید و خشک کنید.
این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.
۲- برای موهای خشک:
دو عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و با این مخلوط، کل موهای خود را بپوشانید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب سرد و شامپو بشویید و خشک کنید.
این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.
۳- برای موهای چرب:
دو عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و با این مخلوط، کل موهای خود را بپوشانید. به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با آب سرد و شامپو بشویید و خشک کنید.
این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *