زیبایی, مو

مصرف بیش از حد نرم‌کننده

بعد از هربار شامپو کردن موها، باید از نرم‌کننده استفاده کنید.اما استفاده بیش از حد از آن، مانند زیاده روی در هر کاری، مضر است.

کارکرد نرم‌کننده

این محصول مراقبت از مو، برای تغذیه ، محافظت و آبرسانی موها استفاده می شود. نرم‌کننده باعث ایجاد یک لایه محافظ دور ساقه مو می شود و همزمان آن را آبرسانی و تغذیه می کند.
استفاده بیش از حد از نرم‌کننده، باعث می شود که این لایه محافظ دور مو بتدریج ضخیم شود و هنگامی که از ماسکها یا روغنهای تغذیه کننده استفاده می کنید، مانع اثرگذاری کامل آنها می شود.زیرا تماس مستقیم مواد مغذی با ساقه مو برقرار نمی شود.

نشانه های استفاده بیش از حد از نرم‌کننده

اگر بیش از حد نیاز از این محصول مراقبت از مو استفاده کنید، کم‌کم علائمی در موهای شما آشکار خواهد شد که به راحتی قابل تشخیص است.

  • بیش از حد لخت و شل می شود.
  • کم حجم می شود و در عین حال، روی سر، سنگینی می کند.
  • حالت پذیری خود را از دست می دهد.
  • اگر موها را به سمت بالا و روی سر جمع کنید و با کلیپس ببندید، از لای کلیپس لیز می خورد و پایین می افتد.

روش درست استفاده از نرم‌کننده

بسیاری از ما اشتباه از نرم‌کننده استفاده می کنیم.به یاد داشته باشید که حتما بعد از هر بار شامپو کردن، از نرم‌کننده استفاده کنید ولی نگذارید بیش از یک دقیقه روی موهایتان بماند.همچنین مراقب باشید نرم‌کننده به ریشه موها تماس پیدا نکند.کافیست نرم‌کننده را از نیمه مو تا نوک آن بزنید.
هر ماه یک بار موهای خود را با مخلوط سرکه سیب و دوبرابر مقدار آن آب، بشویید.این کار باعث می شود رسوبات احتمالی مواد شوینده و نرم‌کننده از روی مو پاک شود و مو جلوه درخشان و سالمتری پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *