زیبایی, مو

شش نکته درباره شستن موها

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که بعد از خروج از حمام، با حالت دادن و صاف کردن موهای خود مشکل دارید؟ اگر اینطور است، حتما نکاتی را که در ادامه می آید، رعایت کنید تا همیشه موهایی نرم، درخشان و حالت پذیر داشته باشید.

۱- شامپو زدن صحیح

معمولا افراد در حمام، همه جای موی خود به شکل یکنواخت شامپو می زنند. در صورتی که ریشه موها و پوست سر، جاییست که بیشتر چربی و آلودگیها جمع می شود و باید در شامپو زدن، به این نواحی، توجه بیشتری کرد. در عوض، قسمت نوک مو نباید بیش از حد شامپو زده شود چون به خشکی آن منجر می شود.

۲- اجتناب از آب داغ

با اینکه حمام با آب گرم، بسیار لذت بخش است و خستگی را از تن بیرون می کند، اما بر پوست و مو اثر منفی می گذارد.
آب داغ، چربی مفید روی موها را از بین می برد و باعث ایجاد گره خوردگی می شود.بنابر این بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

رنگ مو

۳- برس زدن صحیح

بعد از خروج از حمام و هنگام شانه یا برس زدن، حتما از نوک موها شروع کنید و گره ها را باز کنید و کم‌کم به سمت بالا و ریشه بروید.

۴- شامپو زدن زیاده از حد

یکی از کارهایی که باعث آسیب رسیدن به موها می شود، شامپو کردن بیش از حد موهاست. معمولا دوبار شامپو کردن موها در هفته کافیست.بیش از این مقدار، به خشک شدن نوک موها خواهد انجامید.

۵- حمام کوتاه

یکی دیگر از مواردی که باید به خاطر داشته باشید این است که طولانی شدن زمان ماند در داخل حمام، برای موها مضر است. سعی کنید تا جایی که ممکن است، زمان ماندن در حمام را کوتاهتر کنید. اگر حمام، بیش از ده دقیقه طول بکشد، باعث از بین رفتن و پاک شده همه چربیهای مفید از روی پوست و مو می شود.

۶- خشک کردن با حوله

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد، مرتکب می شوند، این است که بعد از خروج از حمام، موههای خود را با فشار زیاد حوله و ماساژ، خشک می کنند.موقعی که موها را با حوله ماساژ می دهید، هم به ریشه موها فشار وارد می شود و هم نوک موها آسیب می بیند.
بهترین روش این است که موها را با ضربه های ملایم حوله خشک کنید.ممکن است این روش، کمی بیشتر طول بکشد ولی برای سلامتی موها مفیدتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *