مو

هفت کار مهم بعد از هایلایت کردن موها

هایلایت کردن موها

هایلایت کردن موها یعنی روشنتر کردن بعضی از تارهای مو برای بخشیدن جلوه زیبا به آن.

مانند سایر کارهایی که با مواد شیمیایی روی مو انجام می شود، هایلایت کردن موها نیز باعث خشکی و شکنندگی تارهای مو خواهد شد. به خاطر همین باید مراقبتهای خاصی برای موهای خود به کار ببندید:

ماسک مو

حداقل هر یک ماه یکبار از ماسک موهای مخصوص موهای آسیب دیده وهایلایت شده استفاده کنید.کافیست در داخل حمام، پس از شستن موها، مقدار مناسبی از ماسک را به همه قسمتهای مو بزنید.سپس با شانه دندانه درشت، کاملا آن را روی موها پخش کنید و پس از پانزده دقیقه آبکشی کنید.

محصولات متناسب

از محصولات مراقبت از موی مناسب استفاده کنید.به طور مثال از شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ یا هایلایت شده استفاده کنید.

احتیاط در زمان شستشو

موها وقتی خیس هستند، شکننده تر و آسیب پذیرترند. بنابراین موقع شستشوی موهای دکلره شده باید احتیاط بیشتری به خرج بدهید.موهای خود را در هنگام شستشو یا گرفتن آب آن، چنگ نزنید و نپیچانید.برای شستن موها از آب گرم و برای آبکشی از آب سد استفاده کنید.این کار به بسته شدن کوتیکول موها و در نتیجه استحکام بیشتر آن کمک می کند.

پرهیز از حرارت زیاد

از وسایل حالت دهنده حرارتی مو مثل سشوار و اتوی مو کمتر استفاده کنید. به سشوار یک سری مناسب که باد را پخش‌تر کند بزنید و به جای فرکننده های برقی، از بیگودی ابری استفاده کنید.

تماس کمتر با حالت دهنده ها

مصرف ژل، موس و اسپری مو را کاهش دهید و با استفاده از شامپوی مناسب، باقیمانده این محصولات را از موهایتان کاملا بزدایید.

مراقبت در برابر آفتاب

موهای خود را از تابش مستقیم آفتاب دور نگهدارید.آفتاب، موها را خشک می کند و باعث شکنندگی بیشتر بافت مو می شود.در هنگام مواجهه با آفتاب، از ماسک موهای بدون نیاز به آبکشی دارای فیلتر ضدآفتاب استفاده کنید.

ریشه گیری

هر شش تا هشت هفته یکبار ریشه ها و موهای جلوی سر و اطراف صورت را که رشد بیشتری دارند، دوباره هایلایت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *