باز هم در مورد چین و چروک

این اصول ابتدایی مراقبت از پوست را رعایت کنید:

  • در معرض اشعه آفتاب قرار نگیرید.
  • از کرم ضد آفتاب با عیار حفاظتی بالا استفاده نمایید.
  • از لباسهایی استفاده کنید که کل سطح پوست شما را در برابر آفتاب بپوشاند.
  • از مصرف دخانیات بپرهیزید.
  • از محصولات آبرسان و مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

2

به صورت طاق باز بخوابید.

هنگامی که شبهای متوالی در حالتی که وزن شما روی پوستتان افتاده است می خوابید، پوست دچار چروک می شود و به مرور روی لایه بیرونی آن ماندگار می شود.
خوابیدن به پهلو، باعث ایجاد خط در ناحیه گونه و چانه می شود و دمر خوابیدن موجب پدید آمدن چین و چروک روی پیشانی می گردد.

3

ماهی سالمون بخورید.

ماهی سالمون و سایر ماهیهای آبهای سرد یا رودخانه ای، یک منبع غنی پروتئین به حساب می آید و همانطور که می دانید، پروتئین یکی از ارکان اصلی داشتن پوستی سالم است.همچنین این ماهی حاوی مقدار زیادی امگا۳ است که مصرف آن به اعتقاد متخصصان باعث جوان ماندن پوست می گردد.

4

در هنگام مطالعه اخم نکنید.به جای آن از عینک استفاده کنید.

هر حالتی که به طور مداوم به چهره خود بگیرید، باعث فشار بیش از حد به ماهیچه های صورت می شود و این امر موجب  ایجاد ناهمواری در سطح زیرین پوست می شود.به مرور زمان، این ناهمواریها به چین و چروک سطحی پوست تبدیل می گردد. بنابراین چشمان خود را در هنگام مطالعه، راحت بگذارید و اخم نکنید.اگر لازم است، برای بهتر دیدن از عینک مطالعه استفاده کنید.

از عینک آفتابی هم غافل نشوید. عینک آفتابی هم پوست اطراف چشمانتان را در برابر نور آفتاب محافظت می کند و هم باعث می شود ماهیچه های صورتتان را برای دید بهتر، منقبض و فشرده نکنید.

5

از کرمهای لایه بردار حاوی آلفا هیدروکسی اسید AHA استفاده کنید.

این اسیدهای طبیعی، سلولهای مرده پوست را از بین می برند و باعث می شوند خطوط ریز، چین و چروک و منافذ پوستی کمتر دیده شوند.
فرمهای قویتر این اسید، باعث تحریک پوست برای تولید بیشتر کلاژن می شود.کلاژن پروتئینی است که باعث قوی و سفت تر شدن پوست می گردد.
توجه داشته باشید که استفاده از AHA، پوست را در برابر آفتاب آسیب پذیرتر می کند.به خاطر همین، حتما در طول روز از کرم ضد آفتاب قوی استفاده کنید.

6

بیش از حد صورت خود را نشویید.

شستن بیش از حد پوست به صورتی  که چربی مفید آن را از بین ببرد، باعث ایجاد زود هنگام چین وچروک می شود.برای شستن صورت، از صابون، ژل یا لوسیون حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.

7

به پوست خود ویتامین C بزنید.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از کرمهای حاوی ویتامین C، می تواند باعث تولید بیشتر کلاژن شود.همچنین ویتامین C پوست را در برابر اشعه مضر آفتاب مصون نگه می دارد.از دیگر مزایای این ویتامین می توان به کاهش التهاب و سرخی پوست و جلوگیری از ایجاد لکه های تیره روی پوست اشاره کرد.

البته باید از کرمی استفاده کنید که دارای گونه مناسبی از ویتامین C باشد.ال اسکوربیک اسید، بهترین نوع این ویتامین برای جلوگیری از چروک پوست است.

8

سویا مصرف کنید.

سویا هم می تواند از پوست شما محافظت کند و هم ظاهر آن را بهبود ببخشد.تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف سویا به عنوان مکمل غذایی می تواند پوست را در برابر آسیبهای نور خورشید محافظت نماید و حتی آسیبهای وارد شده به آن را ترمیم نماید.همچنین سویا می تواند استحکام پوست را بیشتر کند و ضخامت و حجم ساختاری آن را افزایش دهد.

9

از خوردن کاکائو غافل نشوید.

محققان دریافته اند که کاکائو با داشتن دو آنتی اکسیدان اپی کاتکین epicatechin و کاتکین catechin از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می کند، جریان خون زیر پوستی را بهبود می بخشد، به آبرسانی پوست کمک می نماید و باعث می شود پوست صاف تر به نظر برسد.

همچنین ببینید

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان به عنوان یک ماده بسیار مؤثر برای رفع مشکلات مو و کمک به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *