پوست

دستهایی جوان داشته باشید

شما هم حتما به جوان نگه داشتن صورت خود فکر می کنید و از محصولات ضد پیری و جوانساز برای پوست صورت استفاده می کنید.اما در مورد دستهایتان چطور؟آنها هم در معرض پیری هستند.دستها در برابرآسیب های مختلف از جمله اشعه آفتاب، مواد مختلف شیمیایی مثل صابونها و مواد دیگر شوینده هستند.بی توجهی به دستها، باعث می شود که معمولا آنها پیرتر از صورت به نظر بیایند.

در ادامه، به آسیبهایی که در کمین دستها هستند و همچنین راههای مقابله با آنها، اشاره می کنیم.

شستشوی زیاد

در طول روز ما دستهایمان را مکررا می شوییم.این کار باعث می شود که پوست چربی خود را از دست بدهد و به مرور دچار چروک گردد.

راه حل:

سعی کنید هر بار که دستتان با آب تماس پیدا کرد، از یک مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید.این مرطوب‌کننده باید به صورت کرم  باشد نه لوسیون.همچنین از محصولاتی که برای صورت استفاده می شود، برای دستهای خود هم مصرف نمایید.مانند محصولات حاوی آنتی اکسیدان، کرم ضد آفتاب در روز و شبها رتینول و ترتینوین.

آسیب پذیری در برابر آفتاب

دستها همیشه در معرض آفتاب هستند. پوست نازک دستها در برابر اشعه مضر خورشید آسیب می بینند .توجه داشته باشید که لکه های قهوه ای ایجاد شده روی پوست دست، ناشی از نور خورشید است و نه بالارفتن سن.نور آفتاب، ضخامت پوست، کلاژن و خاصیت کشسانی پوست را نیز کاهش می دهد.

راه حل:

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و در طول روز، بارها آن را تجدید نمایید.اگر زمان زیادی را در طول روز به رانندگی می گذرانید، حتما از دستکش مخصوص رانندگی استفاده کنید.چون در این حالت، پوست دست، در معرض مستقیم و طولانی آفتاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *