• جمعه , ۲۹ دی ۱۳۹۶

موهایی بلند داشته باشید

long-hair

آیا می خواهید موهایی بلند با رشد سریع داشته باشید؟
فقط کافیست به درستی از موهای خود مراقبت کنید و این چند نکته را نیز به خاطر داشته باشید:

۱- به طور منظم، نوک موهای خود را کوتاه نمایید.
در ظاهر این یک امر متناقض به نظر می آید اما باید بدانید که برای داشتن موهایی بلند و سالم، باید به طور متناوب، نوک آنها را کوتاه کنید.درست است که کوتاه کردن مو باعث سریعتر شدن رشد موها نمی شود ولی مانع از ایجاد موخوره می گردد.موخوره، عامل ایجاد شکستگی و خرد شدن موهاست که خود باعث از دست دادن بلندی مو می شود.

۲- قبل از خواب، موهای خود را برس بزنید.
احتمالا موقع خواب، حال و حوصله برس کشیدن به موهایتان را ندارید، مخصوصا اگر خسته باشید.اما یک برس زدن سریع و مختصر به موها می تواند در سلامتی آنها مفید باشد.از ریشه به سمت نوک، به موها برس بزنید.بهتر است برس شما از نوع مویی باشد.این کار باعث می شود چربی طبیعی ترشح شده روی پوست سر، به بافت مو برسد و به طور طبیعی آنها را آبرسانی و نرم کند.
این برس زدن قبل از خواب، می تواند به گردش خون زیر پوست سر و در نتیجه، سلامت آن، کمک کند.

۳- به سلامت پوست سر خود اهمیت بدهید.
موهای شما مانند درختانی هستند که در خاک ریشه دارند.تا وقتی که به خاک رسیدگی نشود، درختانی که روی آن هستند، نمی توانند به خوبی رشد کنند.اساس داشتن موهای بلند و سالم، سلامت پوست سر است.وقتی که شما از محصولات بهداشتی مناسب برای پوست سر خود استفاده می کنید، در واقع گام مهمی برای داشتن موهای بلند و سالم بر داشته اید.
برای اینکه بفهمید پوست سر سالمی دارید یانه، این آزمایش را انجام دهید.تعدادی از موهای جلوی سر خود را بگیرید و ببینید از ریشه تا نوک، از نظر ضخامت یکسانند یا نه.اگر موها، در قسمت میانی و نوک، نازکتر بودند، باید در مورد کارهایی که برای مراقبت از موهایتان انجام می دهید کمی فکر کنید.موهای سالم، از قسمت ریشه تا نوک، ضخامت یکسانی دارند.

۴- به تغذیه خود توجه داشته باشید.
داشتن موهای بلند و سالم فقط بستگی به محصولاتی که برای مراقبت و شستشوی آنها به کار می برید ندارد.بلکه شاید مهمتر از آن، غذاهاییست که مصرف می کنید.برای تقویت و رشد موها، باید موها را از درون تغذیه کنید.با مصرف ماهی، حبوبات و آجیل، مقدار پروتئین کافی به بدن خود برسانید.

۵- موهای خود را با استفاده افراطی از وسایل داغ حالت دهنده مو، مثل سشوار و اتوی مو نابود نکنید.
بزرگترین عامل آسیب زا برای موها، گرمای وسایل حالت دهنده است.اگر مجبورید حتما از این وسایل استفاده نمایید، آن را روی دمای پایین تنظیم کنید.همچنین از سرم یا کرم محافظت از مو در برابر حرارت استفاده کنید.در غیر اینصورت، موهای شما آسیب جدی خواهد دید و دچار شکستگی و وز خواهد شد.

۶- نیازی نیست موهای خود را هر روز با شامپو بشویید.
حداکثر دو تا سه بار درهفته، موهای خود را با شامپو بشویید.اجازه دهید چربی ترشح شده طبیعی پوست در بافت موهای شما نفوذ کند و آن را آبرسانی و ترمیم نماید.
البته اگر فاصله بین دو شستشو، بیش از حد طولانی شود، چربی روی موها و پوست سر، بیش از حد مطلوب می شود و به خارش و شوره منجر خواهد شد.

۷- مصرف ویتامین را در صبحانه خود بگنجانید.
اگر مواد غذایی روزانه شما ویتامینهای لازم شما را تامین نمی کند، از یک مکمل غذایی حاوی ویتامین استفاده نمایید.دقت کنید که روی بسته آن ذکر شده باشد که مخصوص تقویت مو، پوست و ناخن است.این دسته از ویتامینها، شامل بیوتین، ویتامین C و B  است.

۸- موهای خود را در آخرین مرحله، با آب نسبتا سرد آبکشی نمایید.
دوش گرفتن با آب داغ، نه تنها برای پوست، بلکه برای موهای شما هم آسیب زاست. در هنگام آبکشی موها، آب دوش را سرد تر کنید تا کوتیکول موها بسته شود و در هنگام حالت دهی، مقاومتر گردد.

۹- برای بالش خود، از رویه ابریشمی استفاده کنید.
پارچه ابریشمی باعث می شود که موها در هم گره نخورند و موها دچار شکستگی نشوند.شکستگی های مداوم موها، باعث کوتاه شدن آنها می شود.

۱۰- مراقب اثر محصولات مراقبت از مو روی پوست خود باشید.
همیشه دقت داشته باشید محصولاتی که برای مراقبت و حالت دهی موهایتان استفاده می کنید، چه اثری بر روی پوست سر شما دارند.اگر بعد از مصرف، پوستتان دچار خشکی ترک خوردگی، سنگینی، چسبناکی یا چربی نامطلوب شد، از آن محصول دوری کنید.چون با آسیب دیدن پوست سر، موهایتان هم در آینده دچار مشکل خواهد شد.

منبع

مطالب مشابه