پوست, زیبایی, مو

سیر، چگونه شوره سر را درمان می کند؟

درمان شوره سر با سیر

سیر، یکی از اولین گیاهانی بود که انسان ریشه آن را به عنوان خوراکی استفاده کرد. این گیاه به شکلهای گوناگون به عنوان یک چاشنی برای طعم دار کردن انواع غذاها در همه جای دنیا مصرف می شود.

سیر به عنوان دارو

خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد التهابی سیر، مدتهاست که آشکار و باعث شده است در تولید انواع داروها به کار برده شود. سیر در بهبود التهابات و حساسیتهای پوستی، فشار خون بالا، سرطان، دندان درد، آرتروز، چاقی و لاغری مفرط کاربرد دارد.

تولید سیر در جهان

با اینکه این گیاه، در بسیاری از کشورها، به شکل گسترده کشت و تولید می شود، بزرگترین تولید کننده سیر در جهان، کشور چین است.

معضلی به نام شوره سر

شوره سر، یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد، چه پیر چه جوان در سراسر جهان تجربه کرده اند. خشکی و التهاب پوست، منجر به خارش و ایجاد پوسته های کوچک روی پوست سر می شود. سیر به خاطر دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی، به عنوان یک داروی گیاهی مؤثر برای رفع شوره سر شناخته می شود.

خواص سیر

ویتامینهای آ، ب، ث، کلسیم، ترکیبات فسفر، ترکیبات روی و مهمتر از همه آلیسین، موادی هستند که به خوبی ریشه موها را تغذیه و پوست سر را از هرگونه شوره پاک می کنند.
سیر چه به صورت خوراکی مصرف شود و چه به صورت عصاره در شامپوها و سایر محصولات مراقبت از مو، اثرات مثبتی بر سلامت پوست و مو، به ویژه رفع شوره سر می گذارد. البته اگر به‌درستی از این گیاه استفاده نشود، می تواند به بدبو شدن دهان، سوزش داخل شکم، خارش پوست ویا حالت تهوع منجر شود.
آنتی اکسیدانها و مواد مغذی موجود در حبه آن، بسیاری از ناراحتی ها و بیماریها را درمان و سلامت کلی بدن را تامین می کند. به خاطر وجود ویتامینها و مواد معدنی و روغنهای مفید، این گیاه، سیستم ایمنی بدن را تقویت و در نتیجه از ابتلای فرد به بیماریهایی نظیر کلسترول بالا، بیماریهای قلبی، سرماخوردگی، آرتروز و بیماریها و التهابات پوستی و شوره سر جلوگیری می کند.
مواد مغذی موجود در سیر، مقدار ترشح چربی پوست، از جمله پوست سر را تنظیم می کند و در نتیجه در درمان شوره سر بسیار مؤثر واقع می شود. بهتر شدن وضعیت گردش خون، باعث تغذیه بهتر فولیکولهای مو می شود و موها قوی تر، ضخیمتر و درخشانتر از قبل خواهند شد.
شوره سر و مشکلات دیگری که برای پوست سر رخ می دهد، گاهی به خاطر نرسیدن کافی مواد مغذی کافی به بدن رخ می دهد. سیر به عنوان یک کپسول حاوی بسیاری از مواد مغذی و مؤثر در سلامتی، اگر به اندازه مناسب مصرف شود، می تواند بخش زیادی از نیاز بدن به این مواد را پاسخ دهد و در نتیجه شوره سر را هم برطرف کند.

رنگ موی سلیک کالر

رنگ موی سلیک کالر

روش استفاده از سیر

سیر،  معمولا به شکل له شدن در غذا استفاده می شود. این ماده غذایی وقتی به حالت له شده و خمیری شکل در می آید، آلیسین تشکیل می شود که ماده ای مؤثر برای رفع شوره سر است.سیر له شده، به صورت موضعی و قرار دادن روی پوست به شکل مستقیم، اثرگذاری بهتری خواهد داشت.
یکی از دلایل بروز شوره سر، وجود نوعی قارچ بر روی پوست سر است.آلیسین و سایر آنتی اکسیدانهای موجود در سیر، با خاصیت ضد قارچی خود، باعث رفع این مشکل می شوند و در عین حال، به آبرسانی عمیق پوست کمک می کنند و در نهایت، شوره سر ناشی از قارچ را که سبورئیک درماتیت نام دارد، برطرف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *