مو

دانستنیهایی درباره ژل مو

استفاده از ژل، یکی از بهترین راههایی است که برای حالت دادن موهای خود می توانید انتخاب کنید.یکی از مزایای ژل مو این است که هم آقایان و هم خانمها می توانند با استفاده از آن موهای خود را به شکلهای بسیار متنوعی حالت دهند. بعضیها مدل موی صاف دوست دارند و برخی دیگر موهای فر و مجعد که هر دو شکل با استفاده از ژل مو، قابل انجام است.

قبل از خرید و استفاده از ژل، به این چند نکته توجه داشته باشید:

۱- ژل مو یا واکس مو؟

اگر موهای نرم و صافی دارید، از ژل استفاده کنید. واکس مو قدرت زیادی برای حالت دهی به موهای شما ندارد.اگر می خواهید موهایتان جلوه خیس داشته باشند بازهم باید از ژل استفاده کنید.واکس مو تنها به موهای شما ظاهری شانه خورده و مرتب می دهد.

۲-شستن و تمیز کردن موها را از یاد نبرید.

برخی از متخصصین، استفاده از ژل را برای موها مضر می‌دانند.البته این مساله به خود ژل مو مربوط نمی شود بلکه به نحوه صحیح استفاده از آن بر می گردد.به یاد داشته باشید وقتی به خانه بازگشتید، حتما موهای ژل زده خود را کاملا بشویید تا هیچ اثری از ژل روی ساقه مو و پوست سر باقی نماند.

باقی ماندن زیاد ژل روی موها، باعث خشکی و شکنندگی ساقه مو می شود.

۳- به مقدار لازم استفاده کنید.

زدن مقدار بیش از حد ژل، روی موها، اثری جز آسیب موها در پی ندارد.به اندازه لازم از ژل مو بردارید و با نوک انگشتان، به موهای خود بزنید.روش حالت دادن صحیح موها با ژل را بیاموزید.

صرفا همین که ژل را به شکل نامنظم روی موهای خود پخش کنید، جلوه زیبایی به موهای شما نخواهد داد.

ژل مو وقتی استفاده می شود که بخواهید موها را به سمت بالا و به شکل ثابت نگهدارید.چند مدل ساده مو که با ژل انجام می شود را مرور می کنیم:

مدل نوک تیز یا اسپایکی:

این مدل، رایج ترین شکلی است که با استفاده از ژل مو پیاده می شود. برای زیباتر شدن این مدل مو، باید موها کوتاه باشند.
بعد از شستشوی موها، آن را خشک کنید و مقدار کمی از ژل را بردارید و از جلوی سر به عقب و بالعکس به موهای خود بزنید.با این روش، موها براحتی به سمت بالا حالت می گیرند.

مدل پف جلوی سر:

اگر به مدل موی الویس پریسل علاقه دارید، باید جلوی موهای خود را به شکل پف دار در بیاورید.برای این کار، ابتدا مقدار مناسبی از ژل را یکبار از جلوی سر به سمت عقب سر بزنید و یک بار از سمت عقب به سمت جلو.سپس موها را با نگشت به شکل پف دار حالت دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *