پوست

آیا پوستتان تشنه است ؟

پوستتان در چه وضعیتی است ؟آیا معمولا احساس خشکی پوست دارید ؟تقریبا ۸۰ درصد مردم از داشتن پوست خشک شکایت دارند. درست است که خشکی پوست ، یک بیماری پوستی شایع محسوب می شود اما معمولا در تشخیص پوست خشک و دهیدراته اشتباه پیش می آید. بیشتر مردم پوستشان دهیدراته است که به معنی کمبود آب پوست است. در حالیکه پوست خشک ، پوستی است که چربی آن کمتر از حد نرمال است ، نه آب آن.

چگونه می توان فهمید که پوست دچار کم آبی است ؟

پوست دهیدراته ، ظاهری خشک ، رنگ پریده و پوسته دارد و پیر به نظر می رسد. کمبود آب ، جلوه و براقیت ظاهری پوست را از بین می برد.
پوست گونه خود را به سمت بالا بکشید. اگر خطوط عمودی موازی ، در زیر گونه به وجود آمد ، نشانه کم آبی پوستتان است.

چرا پوست دچار کم آبی می ود ؟

کم آبی ، مشکلی است که ممکن است در مورد هر نوع پوستی پیش بیاید. خواه پوست ، خشک باشد یا نباشد. حتی این امکان وجود دارد که پوستی بسیار چرب باشد اما در عین حال ، دچار کم آبی هم باشد. بیشتر ما ، دچار این عارضه پوستی می شویم گاه به صورت موقتی و گاه به‌صورت دائمی.
پوست بدن ، تا حد بالایی از محیط اطراف و سبک زندگی تاثیر می پذیرد. به همین دلیل است که امکان ندارد صبح شما پوست سرحال و سالمی داشته باشید در حالیکه شب قبل تا دیروقت ، بیرون از خانه بیدار مانده باشید. یا مثلا اگر در دفتری کار می کنید که سیستم تهویه هوا دارد ، پوست شما امکان دارد دهیدراته و کم آب شود. عادات دیگری از قبیل سیگار کشیدن یا مصرف الکل هم نقش زیادی در ایجاد کم آبی پوست ایفا می کنند.
هرگونه عدم تعادل ، می تواند باعث کم آبی و دهیدراته شدن پوست گردد. این عدم تعادل می تواند ناشی از هورمونها ، استرس یا تغذیه نامناسب باشد.
اگر آب بدن ، به زیر ۱۰ درصد برسد ، پوست ، اولین عضو بدن است که این کم آبی را نشان می دهد. پوست دهیدراته و کم آب ، بیشتر دچار افتادگی و چروک می شود تا پوستی که مقدار کافی آب در خود دارد.

چه باید کرد ؟

آب بنوشید. سعی کنید در طول شبانه روز ، ۲ لیتر آب بنوشید تا رطوبت کافی به پوستتان برسد. بعد از مدت کوتاهی ، تفاوت ایجاد شده در پوستتان را حس خواهید کرد.
پوستی که به اندازه کافی آب داشته باشد ، سالمتر به نظر می رسد و به طور طبیعی درخشش خاصی دارد.
برای برگرداندن پوستتان به سلامتی ، از کرم های مرطوب‌کننده مخصوص پوستهای دهیدراته استفاده کنید. دنبال محصولاتی بگردید که دارای مواد آبرسان باشند. مانند عسل که رطوبت هوا را به سمت خود جذب می کند.
برای جلوگیری از هدر رفتن رطوبت پوست صورت ، از دستمالهای پاک کننده آرایش ، یا شیرپاک کن ها به جای پاک کننده هایی که نیاز به شستشو با آب دارند استفاده کنید.
حتما یک برنامه منظم ، برای مراقبت از پوست داشته باشید تا تعادل را به پوست خود برگردانید. خرید محصولات مراقبت از پوست باکیفیت ، سرمایه گذاری مفیدی است که برای داشتن پوستی سالم انجام می دهید.
هیچ وقت برای نوشیدن آب ، تا تشنه شدن کامل ، صبر نکنید. تشنگی ، علامتی است که به شما اعلام می کند که بدن مدتی است که دچار کمبود آب شده است و آن موقع ، برای آب نوشیدن کمی دیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *